ایران در رسانه‌های جهان عرب|هراس در حیفا و تل‌آویو؛ سخنان رهبر ایران کوبنده بود

ایران در رسانه‌های جهان عرب|هراس در حیفا و تل‌آویو؛ سخنان رهبر ایران کوبنده بود

ادعای نتانیاهو مبنی بر وجود دلایل قاطعانه در ارتباط با تلاش پنهانی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای، تمسخر این اظهارات از سوی وزیر امور خارجه ایران و نیز سخنان کوبنده مقام معظم رهبری مهم‌ترین محورهای اخبار مربوط به ایران در رسانه‌های جهان عرب است.

 
ایران در رسانه‌های جهان عرب|هراس در حیفا و تل‌آویو؛ سخنان رهبر ایران کوبنده بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تقریباً تمام روزنامه‌های عرب‌زبان منطقه از روزنامه‌های سعودی و اماراتی گرفته تا سوری و کویتی همگی در صفحه اول خود به اظهارات بنیامین نتانیاهو علیه ایران و نیز تمسخر این اظهارات از سوی محمد جواد ظریف اشاره کرده‌اند.

سؤال طنزآمیز از نتانیاهو؟

سخنان نتانیاهو مبنی بر اینکه مدعی شده است از چند هفته پیش دلایل قاطعی در خصوص تلاش پنهانی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای به دست آمده است، یادآور سابقه او در ادعاهای مشابه است و شاید با نگاهی طنزآمیز به اظهارات او بتوان گفت که چرا این بار وسیله و یا نموداری برای تفهیم ادعای خود به مخاطبان نداشت.

نتانیاهو در به‌دست گرفتن برخی اشیاء و یا عرضه نمودار برای تفهیم اظهارات خود به مخاطبان سابقه دارد و با این کار با آنان مانند دانش‌آموزی رفتار می‌کند که در تلاش است موضوع را با استفاده از این ابزار به‌خوبی به آنان تفهیم کند.

او در کنفرانس مونیخ با در دست داشتن قطعه‌ای هواپیما، آن را به حاضران نشان داده گفت، "این قطعه‌ای از هواپیمای بدون سرنشین ایرانی است"، یا حدود سه سال پیش در سخنرانی در برابر مجمع عمومی سازمان ملل متحد نموداری را با خود آورده و برای حاضران توضیح داد که ایران در آستانه تولید بمب اتمی است.

فشار نتانیاهو بر آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای

در همین ارتباط روزنامه الاخبار در مطلبی با این عنوان؛ نتانیاهو: "دلایل قاطعانه من" علیه ایران! نوشت: نتانیاهو مدعی شده است که اسرائیل اطلاعات محرمانه مربوط به تلاش پنهانی ایران برای توسعه برنامه هسته‌ای به‌منظور ساخت سلاح هسته‌ای را از چند هفته پیش به دست آورده است.





:: موضوعات مرتبط: سیاسی , بین المللی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علیرضا
تاریخ : سه شنبه 11 ارديبهشت 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: